Dat besteden wij uit

In onze praktijk geven wij graag onze aandacht en zorg aan u. Daarom hebben wij er voor gekozen de financiële administratie uit te besteden aan een factureringsbedrijf: Infomedics. Dit betekent dat u onze factuur ontvangt via Infomedics, uit naam van het CPI Amsterdam.

U ontvangt uw factuur bij voorkeur digitaal, via een knop in de e-mail kunt u eenvoudig de (rest)nota voldoen. Zorgt u er voor dat, voor een snelle en juiste afhandeling van de factuur, uw e-mailadres en 06-nummer bekend zijn bij het CPI Amsterdam.

Ontvangt u uw factuur toch liever via de post? Geen probleem, u kunt dit aangeven bij de balie van CPI Amsterdam of door te bellen met de praktijk op 020-7532982.

Tarieven

Onze tarieven zijn conform de wettelijk vastgestelde Prestatie- en tariefbeschikking Tandheelkundige zorg. De maximale tandartstarieven worden jaarlijks vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZA), deze kunt u raadplegen op de website van de NZA. Let wel: de tarieven zijn exclusief eventuele bijkomende techniekkosten:

Techniekkosten

De vastgestelde prestatie- en tariefbeschikking zorgt er voor dat u bij elke mondzorgverlener dezelfde tarieven betaald voor mondzorgkunde. Verschillen in de uiteindelijke kosten kunnen ontstaan door verschillende behandelkeuzes en door verschillen in tandtechnische laboratoria, materiaal- en techniekkosten. De techniekkosten staan apart op uw begroting.

De kosten – wie gaat dat betalen

Begroting vooraf

Na uw intake gesprek ontvangt u een begroting van het CPI Amsterdam met daarin de te verwachte kosten van aangaande uw behandelplan. De begroting is inclusief de (geschatte) techniekkosten en verbonden aan de voorwaarden zoals vermeld op de begroting.

Bent u aanvullend tandheelkundig verzekerd dan kunt u deze begroting doorsturen naar uw zorgverzekeraar voor meer informatie met betrekking tot de vergoeding. U gaat akkoord met de begroting door het inplannen van afspraken voor de uitvoering van het behandelplan.

Uw zorgverzekering – wat wordt er vergoed

Voor de tandarts(specialist) dient u uzelf aanvullend te verzekeren.
Tandheelkunde valt niet onder de basisverzekering!

Bent u aanvullend verzekerd voor tandheelkundige zorg dan declareert Infomedics rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar. De vergoeding is afhankelijk van uw budget, in hoeverre u hier reeds heeft verbruikt, het soort contract dat u heeft en de voorwaarden van uw verzekering. Op de aanvullende tandartsverzekering is het eigen risico niet van toepassing. Heeft u uw budget (deels) verbruikt dan kunt u een factuur verwachten voor het resterende openstaande bedrag. Controleer altijd VOORAF bij uw zorgverzekeraar in hoeverre uw budget nog toereikend is en voorkom vervelende verrassingen.

Bent u niet aanvullend verzekerd voor tandheelkunde dan ontvangt u de volledige factuur via Infomedics. U mag er uiteraard ook voor kiezen de nota direct aan de balie te voldoen.

Kunt u geen geldig Nederlands identiteitsbewijs overleggen dan dient u direct na de behandeling(en) uw factuur bij de balie voldoen via een PIN betaling of contant.

Vragen over uw factuur

Heeft u inhoudelijke vragen over de behandelingen vermeld op de factuur dan kunt u contact opnemen met het CPI Amsterdam, afdeling facturatie via factuur@cpiamsterdam.nl of u kunt de medewerker facturatie bellen op +31 (0)20 753 2982.

Met alle vragen over vergoedingen dient u contact op te nemen met uw zorgverzekeraar.