Uw privacy – onze zorg
Het CPI Amsterdam verwerkt zeer privacygevoelige (persoons)gegevens van patiënten, personeel en relaties. Het is van groot belang dat wij zorgvuldig omgaan met de gegevensverwerking. Om de veiligheid van deze gegevens te waarborgen heeft het CPI Amsterdam een uitgebreid privacy beleid opgesteld. De uitgangspunten van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) vormen hierin de grondslag.
Onderdeel van het privacybeleid is de onderstaande privacyverklaring. Hier vindt u o.a. de contactgegevens van onze Functionaris Gegevensbewerking, de verwerkingsdoeleinden, rechtsgronden en bewaartermijn, uw rechten en de technische en organisatorische maatregelen welke zijn genomen om de persoonsgegevens te beveiligen.
Privacyverklaring
CATEGORIEËN PERSOONSGEGEVENS
Door het gebruiken van de website en de daarop beschikbare diensten laat u bepaalde gegevens bij ons achter. Dat gebeurt ook bij ons in de praktijk in het kader van de uitvoering van de behandelovereenkomst. Dat kunnen persoonsgegevens zijn. Wij bewaren en gebruiken uitsluitend de persoonsgegevens die rechtstreeks door u worden opgegeven of waarvan bij opgave duidelijk is dat ze aan ons worden verstrekt om te verwerken.
Afhankelijk van de dienst die u gebruikt kunnen wij de volgende gegevens verzamelen:
GRONDSLAG VOOR GEGEVENSVERWERKING
Wij mogen alleen rechtmatig persoonsgegevens van u verwerken als wij dat doen op basis van een juridische grondslag. Wij verwerken uw persoonsgegevens omdat dit noodzakelijk is voor het uitvoeren van de overeenkomst tussen u en ons, zoals neergelegd in artikel 6 lid 1 sub b van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Daarnaast kunnen wij uw persoonsgegevens verwerken voor een ander gerechtvaardigd belang, zoals het informeren van onze patiënten over actualiteiten of wijzigingen in onze dienstverlening. Deze grondslag is neergelegd in artikel 6 lid 1 sub f van de AVG.
DOELEINDEN GEGEVENSVERWERKING
De persoonsgegevens die door ons worden verzameld, worden gebruikt voor de volgende doeleinden:
VERSTREKKING VAN UW PERSOONSGEGEVENS AAN DERDEN
Wij verstrekken uw persoonsgegevens in beginsel alleen aan derde partijen indien u daar zelf toestemming voor heeft gegeven. Gegevensverstrekking zonder uw toestemming vindt plaats indien dat noodzakelijk is om de overeenkomst tussen u en ons uit te kunnen voeren of een wettelijke verplichting ons dat voorschrijft.
BEWAARTERMIJNEN
Wij zullen uw gegevens niet langer bewaren dan noodzakelijk is voor de in deze privacy- en cookieverklaring beschreven doeleinden, tenzij dat nodig is op grond van een wettelijke verplichting. Voor het bewaren van uw medische gegevens hanteren wij de wettelijke minimum bewaartermijn van 15 jaar uit de Wet op de geneeskundige behandelovereenkomst. Naast de WGBO houden we indien nodig ook rekening met bewaartermijnen die voortvloeien uit andere wetgeving.
Infomedics, het factoringsbedrijf, zal de debiteurenadministratie ten behoeve van het Centrum voor Parodontologie en Implantologie gedurende 7 jaren bewaren in verband met wettelijke fiscale bewaartermijnen.
Bij sollicitaties die niet succesvol zijn, zal het Centrum voor Parodontologie en Implantologie uw sollicitatiegegevens maximaal 1 jaar bewaren.
BEVEILIGINGSMAATREGELEN
Wij nemen de opslag van uw gegevens heel serieus, en werken continue aan de optimale beveiliging en verwerking van uw gegevens.
VERWIJZINGEN VAN WEBSITES NAAR DERDEN (VIA HYPERLINKS)
Om u van dienst te zijn hebben wij op onze websites verwijzingen opgenomen naar websites van derden. Wij maken u er graag op attent dat wanneer u deze websites bezoekt, de voorwaarden uit de privacy verklaringen van deze derden van toepassing zijn. Wij raden u aan om de privacy verklaringen van deze websites te lezen voordat u daar verder gebruik van maakt.
UW RECHTEN
Wanneer u persoonsgegevens aan ons heeft verstrekt, heeft u verschillende rechten die u kunt uitoefenen. Zo heeft u recht op inzage, rectificatie en het wissen van uw gegevens. Ook kunt u ons verzoeken om uw gegevens aan u of een andere partij over te dragen of om de gegevensverwerking te beperken. Het staat u daarnaast vrij om bezwaar te maken tegen een verwerking van uw gegevens. U kunt bovendien uw toestemming voor de gegevensverwerking altijd in te trekken. U kunt uw verzoek bij ons kenbaar maken door ons een e-mail te sturen aan privacy@cpiamsterdam.nl of door telefonisch contact met ons op te nemen via: +31 (0)20 753 2982 Wij streven ernaar om binnen 14 werkdagen op uw verzoek te reageren.
In uw browser kunt u de instellingen rond het gebruik van cookies desgewenst aanpassen. Ook kunt u eventueel handmatig cookies verwijderen. Dit leest u na in de handleiding van uw browser.
KLACHT INDIENEN BIJ DE AUTORITEIT PERSOONSGEGEVENS
Mocht u onverhoopt niet tevreden zijn over de wijze waarop wij met uw gegevens omgaan, dan kunt u een klacht hierover indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
De contactgegevens van de Autoriteit Persoonsgegevens vindt u hier: autoriteitpersoonsgegevens.nl.
WIJZIGINGEN IN DEZE PRIVACYVERKLARING
Wij behouden ons het recht voor om deze privacy- en cookieverklaring aan te passen. Deze wijzigingen zullen via onze praktijkwebsite bekend worden gemaakt. Wij raden u daarom aan om deze verklaring regelmatig te raadplegen, zodat u van eventuele wijzigingen op de hoogte bent.